Moderné vozidlá majú motory so vstrekovaním paliva a riadiacimi jednotkami. Tá ovláda množstvo nastavení, aby sa zabezpečilo správne fungovanie motora.
Preprogramovanie motora znamená optimalizáciu programu v tejto jednotke, aby sa zlepšil výkon motora. Môže tiež poskytnúť väčší krútiaci moment a často aj nižšiu spotrebu. Tá je však závislá od štýlu jazdy.
Tak ako každý počítač aj riadiaca jednotka ný procesor a pamäť. Pamäť uchováva rôzne hodnoty a nastavenia v binárnej forme.
Tieto sú interpretované v hexadecimálnom programe, ktorý ich klasifikuje podľa adresy. Hlavnou úlohou mechanikov je poznať komplikovaný adresový systém.
Adresný systém je pre každú riadiacu jednotku odlišný. V prípade toho istého modelu vozidla ich je často viac ako 12 variácií. Aj preto je chipovanie motora vždy jedinečná práca. Ak niekto tvrdí, že stačí nahrať univerzálne mapy do riadiacej jednotky, zrejme v skutočnosti nevie, čo robí.
Po druhé, cieľom preprogramovania je zlepšiť nastavenia pri rešpektovaní výrobných tolerancií a snažiť sa získať čo najviac homogénnu a koherentnú krivku.
Preto je dôležité pracovať s dynamometrom vybaveným dúchadlom, ako aj s oficiálnymi diagnostickými nástrojmi. My pri našej práci používame profi valcovú brzdu od firmy Bapro, ktorej sme na Slovenský výhradným importérom.
Naposledy upravené: 8. Jan 2021